PLAN PRACY MIESIĘCZNEJ
LISTOPAD: grupa RPP I i RPP II
Tydzień I: Jesienne nastroje
Tydzień II: W świecie teatru
Tydzień III: Znamy te baśnie
Tydzień IV: Tutaj rosły paprocie
CELE OGÓLNE:
Tydzień I:
› zapoznanie z literą i :małą i wielką, drukowaną i pisaną
› poznanie właściwości fizycznych wody
› zapoznanie ze zjawiskiem krążenia wody w przyrodzie
› poszerzanie doświadczeń plastycznych poprzez łączenie ze sobą różnych technik plastycznych
› wykonywanie prostych doświadczeń
› rozwijanie umiejętności wokalnych
› wyznaczanie części wspólnej zbiorów
› rozwiązywanie zagadek: wzrokowych, słuchowych i słownych
› zapoznanie z aktualną nazwą miesiąca
› przybliżenie techniki : mokre w mokrym
Tydzień II:
› zapoznanie z literą t: małą i wielką, drukowaną i pisaną
› zapoznanie z teatrem jako miejscem sztuki i kultury,
› zachęcanie do zabaw w teatr
› rozwijanie mowy
› zapoznanie z zapisem cyfrowym liczby 4
› wykonywanie wspólnej całości z elementów
› inscenizowanie utworów wybranego autora
› rozwijanie umiejętności łączenia ze sobą różnorodnych materiałów w pracy plastycznej
Tydzień III:
› zapoznanie z literą d: małą i wielką, drukowaną i pisaną
› rozpoznawanie bohaterów baśni
› zapoznanie z etapami powstawania książki
› zachęcanie do tworzenia własnych książeczek
› rozwijanie sprawności manualnych
› rozwijanie muzykalności i szybkiej reakcji na sygnał
› zapoznanie z nazwą i cechami prostokąta
› tworzenie własnych kompozycji z wykorzystaniem figur geometrycznych
› rozwijanie mowy
› rozwijanie słuchu fonematycznego
Tydzień IV:
› zapoznanie z literą k : małą i wielką, drukowaną i pisaną
› zapoznanie z wyglądem Ziemi w czasach prehistorycznych
› zapoznanie z przypuszczalnymi przyczynami wyginięciem dinozaurów
› zapoznanie z techniką plastyczną -batikiem
› zapoznanie z brzmieniem i wyglądem kołatki; instrumentacja piosenki z wykorzystaniem tego
instrumentu
› zapoznanie z właściwościami fizycznymi węgla kamiennego i soli kamiennej
› zapoznanie z zapisem cyfrowym liczby 5; utrwalanie poznanych cyfr
› wykonywanie kart matematycznych ; wykorzystywanie ich podczas zabaw
› zapoznanie z produktami powstałymi wskutek chemicznej przeróbki węgla
› poznanie nowej techniki plastycznej-rysowanie węglem drzewnym