PLAN PRACY MIESIĘCZNEJ

 

WRZESIEŃ:  grupa RPP I  i RPP II

 

Tydzień I: Witajcie w przedszkolu!

Tydzień II: Droga do przedszkola

Tydzień III: To były wakacje!

Tydzień IV: Nadeszła jesień

 

CELE  OGÓLNE:

Tydzień I:

› zapoznanie  z pomieszczeniami znajdującymi się w przedszkolu

› rozwijanie percepcji wzrokowej

› zapoznanie ze zwyczajami panującymi w zerówce

› zachęcanie do bliższego poznawania swoich rówieśników z grupy

› rozwijanie umiejętności  rozpoznawania zapisu swojego imienia

› opracowanie kodeksu grupowego

›  umuzykalnianie dzieci

› rozwijanie wrażliwości słuchowej i wzrokowej

Tydzień II:

› rozwijanie umiejętności  poruszania się w pobliżu jezdni

› rozwijanie zainteresowań ruchem drogowym, zachęcanie di jego obserwacji

› zapoznanie z podstawowymi  zasadami pieszego i kołowego ruchu drogowego

› zapoznanie z różnymi środkami komunikacji lądowej, powietrznej i wodnej

› rozwijanie sprawności manualnej

› zapoznanie z figurą geometryczną, jaką jest koło

› przybliżenie informacji na temat samochodów specjalistycznych i ich

  znaczenia dla społeczeństwa

› zapoznanie z wybranymi znakami drogowymi

› rozwijanie umiejętności kreślenia linii pionowych, poziomych i ukośnych

 Tydzień  III:

› dzielenie się przeżyciami z wakacji

› rozwijanie orientacji w schemacie ciała drugiej osoby

› ilustrowanie muzyki ruchem

› wykonywanie kompozycji z wykorzystaniem tworzywa przyrodniczego

› rozwijanie umiejętności określania położenia przedmiotów względem siebie

› przybliżenie różnych regionów naszego kraju; zapoznanie z mapą Polski

› poznawanie właściwości bursztynu

› wyrażanie przeżyć w twórczości plastycznej

› właściwe nazywanie najdłuższej  polskiej rzeki; nazywanie wybranych miast

› rozwijanie umiejętności konstruowania gry planszowej

  Tydzień IV:

› zachęcanie do obserwowania środowiska przyrodniczych tj. park, las

› rozwijanie umiejętności zapamiętywania słów i melodii piosenki

› rozwijanie słuchu fonematycznego i mowy

› ćwiczenie narządów artykulacyjnych, różnicowania głosek

› poszerzanie doświadczeń plastycznych

› dostrzeganie różnic w wyglądzie  parku i lasu

› zapoznanie z wybranymi grzybami jadalnymi i niejadalnymi

BIP