PLAN  PRACY  MIESIĘCZNEJ  KWIECIEŃ: grupa  RPP I  i  RPP II

Tydzień I: Cuda i dziwy

Tydzień II: Wkrótce Wielkanoc

Tydzień III: Nowinki z wiejskiego podwórka

Tydzień IV: Mali strażnicy przyrody

 

Tydzień I:

› zapoznanie z literą ł: małą i wielką, drukowaną i pisaną

› utrwalanie nazw miesięcy

› zapoznanie z Układem Słonecznym

› wyrażanie wiedzy na temat  własnej planety w formie ekspresji plastycznej

› umuzykalnianie dzieci  

› rozwijanie wyobraźni i inwencji twórczej

› zapoznanie z zapisem cyfrowym liczby 9

› poznanie zjawiska powstawania dnia i nocy

› rozwijanie słuchu fonematycznego

› klasyfikowanie zbiorów ze względu na trzy cech: kolor, wielkość, kształt

Tydzień II:

› zapoznanie z literą j: małą i wielką, drukowaną i pisaną

› poznawanie czynników potrzebnych roślinom do życia

› zapoznanie z tradycjami wielkanocnymi

› łączenie ze sobą różnorodnych materiałów w pracy plastycznej

› wypowiadanie się na temat wysłuchanego utworu

› wyrażanie muzyki poprzez ruch

› zapoznanie z zapisem cyfrowym liczby 10

› tworzenie formy przestrzennej

› ćwiczenie spostrzegawczości

Tydzień III:

› zapoznanie z literą f : dużą i małą, drukowaną i pisaną

› rozwijanie koncentracji uwagi i spostrzegawczości

› rozróżnianie i naśladowanie głosów zwierząt hodowanych na wsi

› wzbogacanie doświadczeń plastycznych

› zapoznanie z rodzinami zwierząt ; nazywanie rodziców i ich dzieci

› rozwijanie poczucia rytmu i muzykalności

› określanie  korzyści płynących od zwierząt

› podkreślanie wartości zdrowego odżywiania się

› poznawanie domów zwierząt żyjących  na wiejskim podwórku

› rozwijanie umiejętności liczenia w zakresie 10

Tydzień IV:

› zapoznanie z literą h : dużą i małą, drukowaną i pisaną

› ćwiczenia słuchowe i artykulacyjne

› rozwijanie poczucia troski o najbliższe otoczenie i odpowiedzialność za nie

› wyrażanie swoich obserwacji i przeżyć w formie ekspresji plastycznej

› rozwijanie umiejętności liczenia w zakresie 10

› rozwijanie poczucia rytmu i muzykalności

› uświadomienie konieczności segregowania odpadów i ich ponownego przetwarzania

› uświadomienie konieczności dbania o środowisko naturalne

› rozwijanie właściwej artykulacji głosek s, sz

 

› zachęcanie do dbania o swoje najbliższe otoczenie

BIP