PLAN PRACY MIESIĘCZNEJ KWIECIEŃ: grupa RPP I i RPP II
Tydzień I: Cuda i dziwy
Tydzień II: Wkrótce Wielkanoc
Tydzień III: Nowinki z wiejskiego podwórka
Tydzień IV: Mali strażnicy przyrody
Tydzień I:
› zapoznanie z literą ł: małą i wielką, drukowaną i pisaną
› utrwalanie nazw miesięcy
› zapoznanie z Układem Słonecznym
› wyrażanie wiedzy na temat własnej planety w formie ekspresji plastycznej
› umuzykalnianie dzieci
› rozwijanie wyobraźni i inwencji twórczej
› zapoznanie z zapisem cyfrowym liczby 9
› poznanie zjawiska powstawania dnia i nocy
› rozwijanie słuchu fonematycznego
› klasyfikowanie zbiorów ze względu na trzy cech: kolor, wielkość, kształt
Tydzień II:
› zapoznanie z literą j: małą i wielką, drukowaną i pisaną
› poznawanie czynników potrzebnych roślinom do życia
› zapoznanie z tradycjami wielkanocnymi
› łączenie ze sobą różnorodnych materiałów w pracy plastycznej
› wypowiadanie się na temat wysłuchanego utworu
› wyrażanie muzyki poprzez ruch
› zapoznanie z zapisem cyfrowym liczby 10
› tworzenie formy przestrzennej
› ćwiczenie spostrzegawczości
Tydzień III:
› zapoznanie z literą f : dużą i małą, drukowaną i pisaną
› rozwijanie koncentracji uwagi i spostrzegawczości
› rozróżnianie i naśladowanie głosów zwierząt hodowanych na wsi
› wzbogacanie doświadczeń plastycznych
› zapoznanie z rodzinami zwierząt ; nazywanie rodziców i ich dzieci
› rozwijanie poczucia rytmu i muzykalności
› określanie korzyści płynących od zwierząt
› podkreślanie wartości zdrowego odżywiania się
› poznawanie domów zwierząt żyjących na wiejskim podwórku
› rozwijanie umiejętności liczenia w zakresie 10
Tydzień IV:
› zapoznanie z literą h : dużą i małą, drukowaną i pisaną
› ćwiczenia słuchowe i artykulacyjne
› rozwijanie poczucia troski o najbliższe otoczenie i odpowiedzialność za nie
› wyrażanie swoich obserwacji i przeżyć w formie ekspresji plastycznej
› rozwijanie umiejętności liczenia w zakresie 10
› rozwijanie poczucia rytmu i muzykalności
› uświadomienie konieczności segregowania odpadów i ich ponownego przetwarzania
› uświadomienie konieczności dbania o środowisko naturalne
› rozwijanie właściwej artykulacji głosek s, sz
› zachęcanie do dbania o swoje najbliższe otoczenie