PLAN PRACY MIESIĘCZNEJ
MARZEC: grupa RPP I i RPP II
Tydzień I: Tak mija nam czas
Tydzień II: Muzyka jest wszędzie
Tydzień III: Mamy różne charaktery
Tydzień IV: Wiosna, wiosna
Tydzień I:
› zapoznanie z literą p: dużą i małą, drukowaną i pisaną
› określanie tempa wykonywanych czynności
› zwracanie uwagi na mijający czas na podstawie przykładów z życia ludzi, przyrody, literatury dziecięcej
› wyrażanie w ekspresji plastycznej jednego dnia z życia dzieci
› określanie, co było najpierw, co jest teraz, a co będzie potem
› nauka kroku i figur tańca- ,,Trojaka”
› przybliżanie wyglądu i wyposażenia zakładu zegarmistrzowskiego oraz pracy zegarmistrza
› rozwijanie mowy
› zachęcanie do wypowiedzi na temat przyszłości
› przedstawianie wyobrażeń dotyczących przyszłości w formie ekspresji plastycznej
Tydzień II:
› zapoznanie z literą z : dużą i małą, drukowaną i pisaną
› ukazanie roli batuty w pracy dyrygenta
› rozwijanie mowy
› akompaniowanie do piosenki na wykonanych instrumentach
› rozwijanie umiejętności śpiewania piosenek
› zapoznanie z odtwarzaczami nagrań muzyki dawniej i dziś
› utrwalanie poznanych cyfr
› umuzykalnianie dzieci
› wyrażanie nastroju muzyki F.Chopina w ekspresji plastycznej
› tworzenie własnych kompozycji muzycznych z wykorzystaniem słoików wypełnionych wodą
Tydzień III:
› zapoznanie z literą u : dużą i małą, drukowaną i pisaną
› rozwijanie umiejętności wyrażania i nazywania uczuć
› rozwijanie mowy
› podporządkowanie odpowiednich barw pozytywnym i negatywnym bohaterom
› organizowanie zabaw muzyczno-ruchowych z wykorzystaniem instrumentów perkusyjnych
› rozwijanie sprawności manualnej
› wprowadzenie odejmowania jako ubywania
› uświadamianie negatywnych skutków chwalenia się
› rozpoznawanie i nazywanie emocji
› tworzenie formy przestrzennej
Tydzień IV:
› zapoznanie z literą c: małą i wielką, drukowana i pisaną
› zapoznanie z charakterystycznymi zmianami zachodzącymi w przyrodzie w związku z zbliżającą się wiosną
› poznawanie charakterystycznych zwiastunów wiosny
› rozwijanie umiejętności wycinania
› umuzykalnianie dzieci
› wyrażanie spostrzeżeń dotyczących wiosny w ekspresji plastycznej
› zapoznanie z cyfrowym zapisem liczby 0
› zapoznanie z rozwojem tulipana
› poszerzanie wiadomości na temat zwiastunów wiosny
› robienie wiosennych porządków w najbliższym otoczeniu