PLAN  PRACY  MIESIĘCZNEJ

MARZEC: grupa  RPP I  i  RPP II

Tydzień I: Tak mija nam czas

Tydzień II: Muzyka jest wszędzie

Tydzień III: Mamy różne charaktery

Tydzień IV: Wiosna, wiosna

 

Tydzień I:

› zapoznanie z literą p: dużą i małą, drukowaną i pisaną

› określanie tempa wykonywanych czynności

› zwracanie uwagi na mijający czas na podstawie przykładów z życia ludzi, przyrody, literatury dziecięcej

› wyrażanie w  ekspresji plastycznej jednego dnia z życia dzieci

› określanie, co było najpierw, co jest teraz, a co będzie potem

› nauka kroku i figur tańca- ,,Trojaka”

› przybliżanie wyglądu i wyposażenia zakładu zegarmistrzowskiego oraz pracy zegarmistrza

› rozwijanie mowy

› zachęcanie do wypowiedzi na temat przyszłości

› przedstawianie wyobrażeń dotyczących przyszłości w formie ekspresji plastycznej

 

Tydzień II:

› zapoznanie z literą z : dużą i małą, drukowaną i pisaną

› ukazanie roli batuty w pracy dyrygenta

› rozwijanie mowy

› akompaniowanie do piosenki  na wykonanych instrumentach

› rozwijanie umiejętności śpiewania piosenek

› zapoznanie z odtwarzaczami nagrań muzyki dawniej i dziś

› utrwalanie poznanych cyfr

› umuzykalnianie dzieci

› wyrażanie nastroju muzyki F.Chopina w ekspresji plastycznej

› tworzenie własnych kompozycji muzycznych z wykorzystaniem słoików wypełnionych wodą

 

Tydzień  III:

zapoznanie z literą u : dużą i małą, drukowaną i pisaną

rozwijanie umiejętności wyrażania i nazywania uczuć

rozwijanie mowy

podporządkowanie odpowiednich barw pozytywnym i negatywnym bohaterom

organizowanie zabaw muzyczno-ruchowych z wykorzystaniem instrumentów perkusyjnych

rozwijanie sprawności manualnej

wprowadzenie odejmowania jako ubywania

uświadamianie negatywnych skutków chwalenia się

rozpoznawanie i nazywanie emocji

tworzenie formy przestrzennej

 

Tydzień  IV:

zapoznanie z literą c: małą i wielką, drukowana i pisaną

› zapoznanie z charakterystycznymi zmianami zachodzącymi w przyrodzie w związku z zbliżającą się wiosną

› poznawanie charakterystycznych zwiastunów wiosny

› rozwijanie umiejętności wycinania

› umuzykalnianie dzieci

› wyrażanie spostrzeżeń dotyczących wiosny w ekspresji plastycznej

zapoznanie z cyfrowym zapisem liczby 0

zapoznanie z rozwojem tulipana

poszerzanie wiadomości na temat zwiastunów wiosny

robienie wiosennych porządków w najbliższym otoczeniu

 

 

BIP